12 golg 2015

De skapar unik bil – och kämpar mot bröstcancern

Fiat tar upp kampen mot bröstcancern – och alla kan hjälpa till. Provkör Nya Fiat 500 och bröstcancerforskningen får 100 kronor – eller köp en unik specialversion av bilen och du bidrar med hela 5 000 kronor. – Bröstcancern drabbar var nionde kvinna i Sverige – men det vill vi sätta stopp för. Därför donerar vi pengar till Bröstcancerfonden för både provkörningar och försäljningar, säger Ebba Jeppsson på FCA.

De skapar unik bil – och kämpar mot bröstcancern

I Sverige diagnosticeras minst var nionde kvinna med bröstcancer någon gång i livet. Det drabbar fler än 7 500 kvinnor varje år och det är den vanligaste cancersjukdomen bland kvinnor. Det vill Fiat tillsammans med Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation (BRO) sätta stopp för - och skänker därför 5 000 kronor för varje såld "Fiat 500 Pink Ribbon Edition" till bröstcancerforskningen.
- Bröstcancer är något som slår brett mot både drabbade och anhöriga. Alla känner någon som är drabbad, och därför vill vi bidra med vår hjälp till bröstcancerforskningen, säger Ebba Jeppsson på FCA.

Unik specialversion av Nya Fiat 500
Till satsningen har Fiat tagit fram specialversionen "Fiat 500 Pink Ribbon Edition" som i en begränsad upplaga om 40 exemplar säljs genom auktoriserade Fiat-återförsäljare i hela landet. För varje såld bil skänker Fiat 5 000 kronor till Bröstcancerfonden och köparen får ett intyg om donationen tillsammans med sin nya bil.
De 40 exemplaren av "Pink Ribbon Edition" har samtliga en individuell numrering och Rosa Bandets logotype tillsammans med en unik stripe.

Att provköra Nya Fiat 500 kan också göra skillnad och bidra till bröstcancerforskningen. Under oktober månad finns nämligen Fiat på plats med en pop up-store vid shoppingcenter och gallerior i Stockholm - och för varje provkörning av Nya Fiat 500 genom dem donerar Fiat 100 kronor till Bröstcancerfonden.

Nya Fiat 500 är ännu mer personlig
Nya Fiat 500 är en helt ny version av den ikoniska bilmodellen som gör succé i alla läger. Sedan den klassiska bilmodellen pånyttföddes 2007 har 1,5 miljoner exemplar sålts världen över och nu lanseras den i ny tappning med modern teknik och ännu större möjligheter till personligt och unik utformning. En blott 3,57 meter lång bil med karaktär och känslor för alla - och som nu också kämpar mot bröstcancern.

Fiat pop up-store finns i Nacka Forum under hela oktober månad, i Täby Centrum vecka 41 och 42 samt i Kista Galleria under vecka 43 och 44. Förutom att provköra Nya Fiat 500 och köpa en av specialbilarna "Pink Ribbon Edition" kan man också ge bidrag till Bröstcancerfonden genom Bröstcancerföreningarnas Riksorganisations registrerade 90-konto. Antingen genom att till 729 01 Sms:a "BREAST" följt av en summa (50, 100, 200, 300 eller 500), alternativt att ringa till 0939-100 00 25 för att skänka 25 kronor.
Bidrag kan också sättas in på Plusgiro: 90 05 91-9 och bankgiro: 900-5919.


Är du journalist och önskar mer information? Kontakta:
Bjarne Petersen
Public Relations Director
Mobiltelefon: +45 2927 8832
E-post: bjarne.petersen@fcagroup.com
www.fiatpress.se / www.fiatpress.com
www.fiat.se